.در این مقاله ضمن بررسی روش های موجود، بتوانید نتیجه گیری مناسبی در انتخاب بهترین موسسه زبان کودکان در مشهد داشته باشید.

ویژگی های برجسته موسسه زبان کودکان آموزش زبان انگلیسی به کودکان، از جمله آموزش هایی است که والدین را دچار چالش های بسیاری کرده و از سویی دیگر، برای پیشرفت تحصیلی، دستیابی به فرصت های شغلی بهتر و مهاجرت در آینده، این امر نیاز به سرمایه گذاری از همان سنین کودکی دارد.

بنابراین، در این مطلب به دنبال معرفی بهترین موسسه زبان کودکان در مشهد، ویژگی های یک مؤسسه آموزشی استاندارد را بیان می‌کنیم.

آموزش زبان انگلیسی برای رده سنی کودکان، با متدهای خاص و نوینی مانند مونته سوری، بازی های مهیج، انیمیشن و نرم افزارهای موجود، این امکان را فراهم آورده است تا کودکان نسبت به این زبان خارجی علاقمند تر شده و با اشتیاق بیشتری در کلاس های خود آماده شوند.

بهترین موسسه زبان کودکان در مشهد

بهترین موسسات زبان کودکان چه ویژگی هایی دارند؟

اگر در حال جستجوی بهترین موسسه زبان کودکان در مشهد برای ثبت نام کودک خود هستید، آموزشگاهی را انتخاب کنید که علاوه بر بکارگیری از مدرسین متخصص در زمینه تدریس زبان انگلیسی، مهارت و تخصص کافی برای ارتباط با کودکان را داشته باشند.

سپس به ارزیابی موارد گردآوری شده از بهترین و معتبرترین موسسات ویژه کودکان بپردازید.

تفکیک رده های سنی

برای ثبت نام در یک آموزشگاه خوب، اولین و مهم ترین فاکتوری که باید به آن دقت داشت، تفکیک کلاس های خردسالان (میانگین سنی 3 تا 8 سال) کودکان (سن میان 8 تا 11 سال) و نوجوانان (11 تا 18 سال) می‎‌باشد.

متاسفانه آموزشگاه های بسیاری وجود دارند که به دلایل مختلف، این رده بندی سنی را رعایت نمی‎‌کنند و آسیب هایی جدی به کودکان وارد می‌‎آورند.


بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی کودکان در مشهد

در اینجا با هم چند تا از بهترین آموزشگاه های زبان مخصوص کودکان را بررسی می کنیم.

موسسه زبان الوند

آدرس: انتهای کلاهدوز-نبش قاضی طباطبایی 9  تلفن: 05137260052

تنها دپارتمان تخصصی آموزش کودک و خردسال (سنین 2 تا 6 سال) به روش زبان مادری در شرق کشور کلیه کلاسهای تخصصی آموزش زبان کودکان در مشهد در موسسه زبان های خارجی الوند به صورت تضمینی برگزار خواهد شد.

در موسسه آموزش زبان انگلیسی کودکان به روش مونته سوری در این روش معلمان تلاش می‌کنند تا آموزش‌هایی براساس اصول حاکم بر رشد طبیعی و همچنین نیازهای فردی هر کودک را با توجه به بازی های گروهی و همچنین فعالیت های فردی برای کودکان فراهم آورند.

ویژگی های این موسسه

  • دارای امکانات ویژه برای گروه سنی 2-6 سال
  • استفاده از روش مونته سوری و زبان مادری
  • دارای کلاس های حضوری و آنلاین برای گروه سنی 2-11 سال
  • استفاده از متد های جدید برای گروه سنی کودک

موسسه زبان شکوه

آدرس: مشهد-هنرستان ۳۴-پلاک ۶ (دفتر کلاس‌های غیر حضوری) تلفن:05138707080

در دوره های کودکان و نوجوانان موسسه زبان شکوه از جدید ترین متد ها و کتابهای آموزش زبان استفاده شده و تمامی اساتید زبان شکوه برای این دوره ها آموزش های لازم را  دیده اند.

در این راستا برای کودکان ۶-۴ سال از کتابهای موفق Pockets  از انتشارات Longman و First Friends از انتشارات Oxford استفاده شده که در این مجموعه کار آموزش از طریق بازی و کاردستی یاد تحقق می یابد. این کتاب بر اساس توسعه مهارتهای مختلف زبانی می باشد طوری که کودکان در محیطی شاداب و فعال همه مطالب را به صورت نامحسوس فرامی گیرند

ویژگی ها:

  • فضای مناسب را برای یادگیری زبان برای کودکان
  •  زیر نظر بهتربن استاد دکتر شکوه
  • دارای امکانات مناسب

آموزشگاه زبان حافظ

آدرس:

دفتر مرکزی و مرکز دخترانه: مشهد، بلواراحمدآباد، خیابان ابوذرغفاری، بین ابوذرغفاری 9 و 11  مرکز پسرانه: مشهد، خیابان احمد آباد ، بین ابوذر غفاری و رضا. موسسه زبان حافظ   دفتر مرکزی: 38410400 – 51 – (98)   مرکز پسرانه: 38442198 و 38442199 – 51 – (98)                                                 مرکز دخترانه: 38442291 و 38442293

دوره آموزش با تداوم نتيجه بخش خواهد بود.در اين دوره از كتابهاي زيبا با تصاوير جالب و شيوه هاي آموزش همراه با آموزش شعرو……استفاده ميگردد. کتابهای Playtime  که شامل 3مقطع میباشد و برای گروه سنی خردسالان از 6 سال جذاب و قابل فهم است .

 

کتابهای Academy Stars که شامل 7مقطع میباشد و برای زبان اموزان 8 تا 11 سال است. این کتابها نوین ترین مبانی آموزش در فراگیری زبان خارجی و ماورای آن یعنی تفکر تحلیلی و استقلال یادگیری را برای کودکان به ارمغان می آورد تا شروع و پشتوانه ای قوی برای یادگیری در سنین نوجوانی و بزرگسالی را بدست آورند

 

 

 

تمرکز بر 4 مهارت اصلی زبان کودکان

Reading ،Writing ،Listening ،Speaking چهار مهارت زبان انگلیسی هستند که باید در تدریس بر تمام آن ها تمرکز وجود داشته باشد. پرداختن بیش از اندازه به یک مهارت و نادیده گرفتن سایر مهارت ها، به ویژه در آموزش های کودکان، کاری غیر اصولی است.

هرچند مدرسین باید در کنار مهارت های 4 گانه، به مهارت های دیگری مانند Grammar ،Vocabulary و Pronunciation (دستور زبان، لغات، تلفظ صحیح) توجه بسزایی داشته باشند.

تمرکز بر 4 مهارت اصلی زبان کودکان

منابع معتبر و مناسب سن کودک

آموزش زبان خارجی به کودکان ظرافت های خاصی دارد که استفاده از منابع معتبر و به روز به یادگیری هر چه بیشتر آن کمک می‌‎کند. آموزشگاه ها بر اساس ملاک هایی که برای آموزش زبان آموزان در نظر گرفته‌اند کتاب های مختلفی را معرفی می‌‎کنند، مانند:

  • Bug’s
  • Family and Friends
  • phonics for kids
  • backpack
  • lets go
  • big English starter
  • super safari
  • pockets

بهره گیری از متد آموزشی نوین و مفید زبان کودکان

روش های متنوع و متعددی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان وجود دارد که برخی از آن ها منسوخ شده و برخی دیگر مانند روش مونته سوری همچنان در حال رشد و ارتقاء هستند.

اینکه کدام روش، بهترین روش است هنوز هم پاسخ دقیقی ندارد. زیرا، یادگیری بستگی به عوامل زیادی همچون سن، بهره هوشی، علاقمندی، فرهنگ، محیط و… دارد.

روش مونته سوری  در موسسه آموزش زبان کودکان

ماریا مونته سوری از پیشروان آموزش کودکان بود که حدود یک قرن قبل با نظرات جالب توجه و عمیقی که داشت بسیار مورد استقبال قرار گرفت. او معتقد بود که کودکان باید خودشان به صورت مستقل، راه خود را پیدا کنند و در این راه معلم یا مربی صرفا نقش یک تسهیلگر را دارد.

بر همین اساس روش هایی نوین را برای آموزش کودکان به کار برد.

اما در آموزشگاه ها به عنوان مثال برای آموزش حروف انگلیسی از A تا Z طبق آموزه های مونته سوری، از کودک خواسته می‌شود که حروف را با انگشتان خود بر روی آرد، شن، رنگ و.. بنویسد.روش مونته سوری  در موسسه آموزش زبان کودکان

و یا برای خواندن کلمات از نشان دادن، شعرخوانی، تصاویر، حضور در محیط هایی که همان کلمات در آن به کار رفته ( مثلا برای یادگیری کلمات چمن، گل، سطل زباله، کودک به محیط پارک یا محیطی مشابه آن برده می‌شود) استفاده می‌شود.

البته هدف اصلی از انجام روش مونته سوری به ویژه در سنین کودکی، آموزش از طریق بازی می‌‎باشد. بازی هایی که با ساده ترین و درست ترین ابزار انجام می‎‌شوند.

هرچند در آموزشگاه های دارای محیط استاندارد و با کیفیت بالا، ابزارها شامل سینی های چوبی، قفسه های مشخص و سایر ابزار تخصصی و ایمن برای کودکان، تعبیه شده است. این بازی ها شامل نخ کردن مهره ها، پازل های رنگی، کارت های دارای تصویر، شکل سازی، قصه گویی با حیوانات و… است.

آموزش زبان انگلیسی به شیوه زبان مادری

کارشناسان حوزه آموزشی کودکان معتقدند برای آموزش زبان به کودکان باید به گوش دادن توجه خاصی شود، زیرا گوش دادن اولین مرحله در یادگیری کودکان است. در روشی به نام TPR مدرسین تلاش می‎‎‌کنند. که کودکان با تقلید از آن ها و ضمن گوش دادن به خواندن و صحبت کردن علاقمند شوند.

در این روش که پیش از حرف زدن کودک و در سال های ابتدایی تولد از آن استفاده می‌شود. اطرافیان و مدرس با صحبت کردن و کودک طی فرایند گوش دادن فعال، باعث شکل گیری پروسه یادگیری می‌شوند.آموزش زبان انگلیسی به شیوه زبان مادری

تقلید در این شیوه، روشی مؤثر است. که توسط آن مدرسین در آموزشگاه ها مبادرت به پخش موسیقی و نمایش انیمیشن، فیلم های مناسب رده سنی کودکان می‌‎نمایند. به این صورت کاربرد کلمات، تلفظ صحیح لغات و بخش های زیادی از گرامر را نیز، به کودکان آموزش می‎‌دهند.

هدف مقاله  بهترین موسسه زبان کودکان در مشهد

برای آشنایی بیشتر با بهترین موسسه زبان کودکان در مشهد، در این مقاله تلاش کردیم. که ویژگی های یک موسسه دارای سطح کیفی مطلوب آموزشی را به شما معرفی کنیم. تا در تصمیم گیری برای کودک خود و سرمایه گذاری بر روی آینده او، دقیق تر عمل کنید.

پس از بیان ویژگی هایی همچون توجه به 4 مهارت اصلی زبان انگلیسی و زیر مهارت هایی مانند تلفظ صحیح لغات، متدهای آموزشی نوین مانند مونته سوری و آموزش زبان انگلیسی به شیوه زبان مادری را معرفی کرده و از مزایا و جزئیات آن ها گفتیم.

در انتها به این مورد دقت کافی داشته باشید که یک آموزشگاه خوب برای کودکان، علاوه بر بکارگیری از مدرسین توانمند، دارای فضای کافی برای آموزش و بازی کودکان نیز، می‎‌باشد و آموزش های خود را متناسب با سطح هوش و سن کودکان ارائه می‌کند.