شطرنج یکی از ورزش‌های مهیج و در عین حال چالش‌برانگیز است که طرفداران زیادی دارد. کلاس شطرنج مشهد به شما کمک می‌کند نکات اساسی مربوط به ورزش شطرنج را یاد بگیرید؛

چون این ورزش مانند هر ورزش دیگری قوانین و نکات خاص خود را داشته و برای پیروزی یا کسب رتبه در مسابقات مختلف، باید به اغلب نکات مسلط باشید.

ورود به دنیای بازیکنان شطرنج و یادگیری این ورزش شما را با دنیایی از ناشناخته‌ها و احتمالات مختلف روبرو می‌کند.

همچنین، مسابقات شطرنج هر سال در ایران و بسیاری از کشورهای جهان برگزار می‌شود که می‌توانید خودتان را برای راهیابی به چنین رویدادهایی آماده کنید. اولین قدم برای رسیدن به چنین جایگاهی، یادگیری حرفه‌ای ورزش شطرنج است.

کلاس شطرنج مشهد

در این مطلب می‌خواهیم به بررسی کلاس شطرنج در شهر مشهد و بهترین مدارس آموزش این ورزش در شهر مشهد بپردازیم.

پیشنهاد می‌کنیم اگر یکی از علاقمندان این ورزش هستید یا فرزند شما به ورزش شطرنج علاقمند است اما نمی‌دانید باید به کدام کلاس مراجعه کنید، حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

فواید یادگیری شطرنج برای کودکان و بزرگسالان

شاید لازم است قبل از بررسی هر گونه فهرستی از بهترین مدرسه شطرنج مشهد، ابتدا کمی درباره فواید یادگیری این ورزش صحبت کنیم. احتمالا اغلب افراد در طول زندگی خود، صفحه و مهره‌های شطرنج را دیده‌اند.

در وهله اول هیچ ارتباطی بین این صفحه و مهره‌ها یا استراتژی بازی مشاهده نمی‌شود؛ اما بعد از مدتی به دلیل رقابتی و سرعتی بودن شطرنج و ارتباط مستقیم آن با هوش هیجانی نمی‌توانید در برابر وسوسه ادامه دادن بازی مقاومت کنید!

فواید یادگیری شطرنج برای کودکان و بزرگسالان

بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای شطرنج، داستان مشابهی دارند و همگی با چند خط قبل آغاز می‌شود.

شور و هیجانی که در دنیای شطرنج و بین مهره‌های آن پنهان شده است، به سرعت شما را به خود جذب می‌کند. این ورزش فواید زیادی برای بزرگسالان و به ویژه کودکان به همراه دارد که به بررسی تعدادی از این فواید می‌پردازیم.

افزایش هوش و IQ در دراز مدت

طی یک بررسی و تحقیقی که اخیرا در دانشگاه ونزوئلا انجام شده، حدود 4 هزار نفر شرکت داشتند و میزان هوش آن‌ها در طول یک دوره 4 ماهه مورد ارزیابی قرار گرفت.

نتایج جالب توجه است. در طی 4 ماه آموزش شطرنج، میزان هوش این افراد بیشتر شده بود. همچنین، در طول 4 ماه آموزش و یادگیری شطرنج رفته رفته سرعت عملکرد آن‌ها در حین بازی افزایش یافت.

جلوگیری از ابتلا به بیماری فراموشی یا آلزایمر

برای اینکه مغز قوی و سالمی داشته باشید، باید همواره آن را ورزیده و متناسب نگه دارید؛ درست مانند عضلات شکم و بازو که برای تقویت به ورزش نیاز دارند، ذهن هم همینطور است.

به کمک شرکت در کلاس شطرنج مشهد و فعالیت مستمر در بازی شطرنج که به هوش و عملکرد ذهن شما وابسته است، می‌توانید ذهن چابک و سریعی داشته باشید.

جلوگیری از ابتلا به بیماری فراموشی یا آلزایمر

در یک مجله پزشکی در کشور انگلیس تحقیق جالبی منتشر شد مبنی بر اینکه افراد 75 ساله اگر شطرنج بازی کنند، کمتر به بیماری اختلال حواس دچار می‌شوند؛ چون در این ورزش عضلاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند که تا در طی اتفاقات روزمره چندان فعالیت ندارند.

پرورش هر دو نیمکره مغز به کمک شطرنج

طی مطالعاتی که در کشور آلمان انجام شده، افرادی که از بازیکنان دائم شطرنج هستند، هر دو نیمکره آن‌ها پرورش یافته و فعال است.

در گذشته، باور اکثر افراد بر این بود که کسانی که در بازی شطرنج فعال هستند، نیمکره چپ آن‌ها ‌قوی‌تر است اما امروزه می‌دانیم که نیمکره راست بازیکنان شطرنج به خوبی نیمکره چپ فعالیت می‌کند.

از دیگر فواید بازی شطرنج می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش خلاقیت افراد و بازیکنان این ورزش در طی دراز مدت
  • افزایش حافظه و قدرت به خاطرسپاری موارد مختلف
  • افزایش توانایی حل مسئله به دلیل درگیر شدن ذهن افراد
  • افزایش توانایی خواندن در کودکان
  • افزایش تمرکز و بهتر شدن عملکرد ذهن در حوزه تمرکز
  • افزایش رشد سلول‌های عصبی
  • افزایش قدرت برنامه‌ریزی و پیش‌بینی

ویژگی های بهترین مدرسه شطرنج مشهد

تا این بخش از مطلب، درباره شطرنج و فواید آن صحبت کردیم. حال می‌خواهیم به بررسی ویژگی‌های یک مدرسه یا باشگاه شطرنج خوب بپردازیم تا به کمک این ویژگی‌ها بتوانیم مدارس مربوط به این ورزش را به خوبی شناسایی کنیم. به طور کلی، ویژگی‌های بهترین کلاس شطرنج مشهد عبارتند از:

ویژگی های بهترین مدرسه شطرنج مشهد

  • تضمین کیفیت و اصالت آموزش
  • یادگیری اصولی بازی و طبقه‌بندی آموزش از مبتدی تا پیشرفته
  • ارائه برنامه تمرینی مناسب برای هر سطح آموزشی
  • شرکت در مسابقات بین باشگاهی و ارزیابی مستمر ورزشکاران
  • ارائه کارنامه یا نمودار پیشرفت توسط ارزیابی‌های دقیق مربی و مدرس
  • استفاده از اساتید برجسته و باتجربه
  • آموزش اینترنتی و حضوری بر اساس نیاز کاربر

کلاس شطرنج کودکان در مشهد

در ادامه بهترین کلاس و مدرسه شطرنج کودکان و بزرگسالان در شهر مشهد را به شما معرفی می‌کنیم. این باشگاه‌ها عبارتند از:

کلاس شطرنج کودکان در مشهد

  • باشگاه شطرنج ذهن برتر: مدیریت این باشگاه به عهده جناب آقای پاشانجاتی است و برای کودکان و بزرگسالان کلاس‌های مجزا برگزار می‌کنند.
  • باشگاه شطرنج ایران: با مدیریت استاد پیرملکی و دارای کلاس‌های مجزا برای کودکان و بزرگسالان
  • باشگاه شطرنج ایده: به مدیریت جناب آقای حکم آبادی و دارای مدرسین برجسته

نتیجه کلاس شطرنج

در این مطلب، درباره کلاس شطرنج مشهد و بهترین باشگاه‌های شهر مشهد برای یادگیری شطرنج ویژه کودکان و بزرگسالان صحبت کردیم.

طبق مواردی که در این نوشته بررسی کردیم، فواید یادگیری و ورزش شطرنج روی ذهن بسیار زیاد است. مهم‌ترین فایده جلوگیری از بیماری آلزایمر بوده و اگر از سنین کم یادگیری این ورزش آغاز شود، اثرات مثبت آن تا بزرگسالی همراه فرزند شما خواهد بود.